FAQ – Odpovědi na časté dotazy

Pokud jste prošli všech 5 lekcí vydržte ještě chvíli. Připravili jsme pro vás několik nejčastějších otázek a odpovědí, které vás budou určitě zajímat.

Otázka: „Co je mikrostránka (naváděcí stránka na web)? Je to nástroj pro programátory, nebo je může ovlivňovat i běžný uživatel?“ 
Odpověď: Mikrostránka je vlastně malý web, který je úzce zaměřený (obvykle na jednotlivý produkt či službu). Na mikrostránku její majitel umisťuje odkazy, vedoucí na jeho hlavní web. Mikrostránku tedy nemusí vytvářet jen programátor, ale i běžný uživatel pomocí různých online nástrojů tzv. redakčních systémů – např. WordPress, Joomla, Drupal.

Otázka: „Bannerovou reklamu navrhujete jako jednu formu propagace. Jak a kde se dá objednat a koupit?“
Odpověď: Bannerovou reklamu dnes běžně nabízejí mediální či reklamní agentury, u kterých si mimo jiné můžete nechat vytvořit webové stránky, tedy například i společnost Mediatel. Tvůrců a poskytovatelů bannerů je opravdu mnoho. Rozhodujte se na základě referencí a dlouhodobých zkušeností na místním trhu.

Otázka: „Dobrý den, mohli byste mi prosím poradit, jak chytře a jednoduše zviditelnit mé webové stránky? Používám flash, který nedoporučujete. Weby jsou hravé a interaktivní. Daly mi spoustu práce a nerada bych je měla statické, popř. je od podlahy předělávala. Flash má přeci jen spoustu hravých možností, které ostatní aplikace na tvorbu internetových stránek nenabízí. Popř. mám udělat ještě jednu verzi „statickou“ s tím, že by si uživatel zvolil, zda chce čekat na animace, nebo ne?“
Odpověď:  Používáte-li úvodní flash, ne každému se bude chtít čekat, než se načte. Navíc vyhledávací roboti na webu nedostanou žádné informace o obsahu. To nejlepší řešení bude úvodní flash zcela odstranit. Pokud je pro vás prezentace flashové tvorby důležitá, požívejte raději HTML5. V takovém případě budou vaše stránky dostupné nejen pro počítače, ale také pro mobilní zařízení např. s operačním systémem iOS od společnosti Apple.

Otázka: „Webové stránky již mám, ale chtěl bych nové. Je snazší si vytvořit stránky úplně nové, nebo mám jen ty staré předělat do nového kabátu?“
Odpověď:  To záleží na stavu a složitosti konkrétních stránek. Vytvořit stránky nové může být často jednodušší, než předělání stránek starých. Naopak staré stránky, které už se prosadily ve vyhledávačích na lepší pozici, vás mohou rychleji dostat vpřed. Nejlepší bude sepsat si, co vše chcete na stránkách změnit a jaké jsou podmínky tvorby takových stránek na zakázku. Jednoduše tak zjistíte, která z variant je pro vás výhodnější.

Otázka: „Většina online řešení, která popisujete, využívá systém Google. Já tam účet nemám. Je to vážně podmínka, nebo se to dá nějak obejít?“
Odpověď:  Pro plnohodnotné ovládání těchto systémů účet opravdu potřebujete. Nebojte se toho, zabere to jen pár minut. Např. do Google Analytics se přihlásit musíte. Chcete-li si jen zjistit hledanost klíčových slov v Google AdWords, už na to účet nepotřebujete. Jen budete muset opisovat ověřovací kód, což vás bude zdržovat.